6 pași care te vor ajuta să scapi de bagajul emoțional din relațiile trecute și să nu suferi în cele noi

Este nevoie de timp, determinare și multă voință pentru a depăși efectele toxice ascunse în bagajul nostru emoțional. În realitate, trebuie doar să acceptăm totul așa cum este, să trăim momentul și să ne iertăm pentru ceea ce nu putem schimba.

Bagajul nostru emoțional poate veni încă din copilărie; din familie, din experiențele cu prietenii sau din viața personală. Poate fi rezultatul unei depresii sau a unei tulburări de anxietate. Acest bagaj ne face nesiguri și ne împiedică să avem încredere în ceilalți; darămite în noi înșine.

Folosim bagajele emoționale ca elemente pentru a construi un zid în jurul nostru și a ne înstrăina de ceilalți.

Stima noastră de sine este distrusă, nu ne putem deschide față de o altă persoană, ne comparăm constant cu ceilalți și ne este frică de viitor, prin urmare nu ne putem preda complet unei persoane.

Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să depășești clipele grele:

1. Concentrează-te pe aici și acum

Încearcă să te concentrezi pe prezent, nu pe trecut. Nu mai poți schimba nimic din ceea ce a fost, dar poți influența ceea ce se întâmplă acum.

Găsește un loc liniștit și concentrează-te pe cine ești acum. Apreciază cine ești, ce fel de persoană ai devenit și de ce. Concentrează-te pe punctele tale forte.

Amintește-ți că nu ești trecutul tău, că acum totul este doar în mâinile tale. Așa că începe să acționezi și să iei decizii pentru tine. Nimeni nu te poate condamna până nu-i permiți.

2. Gândește conștient la experiențele din trecut

În fiecare zi, timp de 10 minute, acordă-te doar la faptul că nu ești de vină pentru ceea ce s-a întâmplat. Și dacă este vinovată, ea și-a ispășit deja vina, totul este deja în trecut, nu este nevoie să suporți durerea altora. Încearcă să privești situația din exterior și cu dragoste și compasiune pentru tine însuți.

3. Încearcă să-ți controlezi gândurile

Când nu trăiești momentul, este ușor să lași gândurile negative să te consume. Dar trebuie să urmărești cum gândești și despre ce. Gestionarea emoțiilor începe cu controlul gândurilor.

Amintește-ți că prezentul tău nu este trecutul tău, că partenerul tău actual nu este aceeași persoană toxică pe care ai avut-o în trecut, ceea ce înseamnă că relația nu va fi aceeași. Încearcă să înlocuiești gândurile negative cu unele pozitive, dacă nu poți, atunci măcar cu cele raționale.

4. Scrie o scrisoare

Uneori ne oprim asupra trecutului când nu primim toate răspunsurile de la oamenii din trecut. Prin urmare, o bună modalitate de a te elibera este să scrii o scrisoare pe care ulterior să o arzi, să o arunci împreună cu durerea trecutului și mergi mai departe.

Doar notează tot ce doare, tot ce vrei să spui trecutului tău. Spune totul și nu-ți face griji că vei răni sentimentele cuiva. Tu însuți poți descoperi ceva nou, adevărul despre durerea ta interioară.

5. Acceptarea este totul

Dacă vrei cu adevărat să fii fericit, trebuie să înveți să te accepți pe tine însuți. De asemenea, acceptă-i pe ceilalți așa cum sunt. Și acceptă-ți trecutul așa cum a fost.

Nu te mai plânge de trecut, începe să cauți oportunități pentru viitor. Dacă ai atras înșelători și abuzatori, uită-te în interiorul tău și înțelege ce i-a atras spre tine. Când te plângi, irosești energie. Mai bine direcționează-l către ceva ce poți schimba – viitorul tău.

Și amintește-ți, acceptarea nu înseamnă iertare, ci îți permite să mergi mai departe.

6. Învață să ierți (să te ierți)

Până nu te vei ierta, vei trăi în negativitate și autodistrugere. Toată lumea face greșeli, dar ceea ce îi diferențiază pe oamenii buni este că învață din greșelile lor și devin mai buni.

Practicând iertarea, te poți apropia de tine. În caz contrar, bagajul emoțional îți va distruge viața și relațiile. Și singura persoană care poate decide totul ești tu.