7 obiceiuri zilnice care vă vor apropia mai mult unul de celălalt

Relațiile bune nu se formează din cauza iubirii pe care ați avut-o la început, ci din cauza cât de bine construiți dragostea în fiecare zi.

Totul pare perfect la început. Dar, în timp, încep problemele. Și cu cât le lași pentru mai târziu, cu atât este mai dificil să le rezolvi.

Potrivit psihologilor, principalul motiv al certurilor în rândul tinerelor cupluri sunt plângerile privind atenția insuficientă. De asemenea, se ceartă pentru bani, gelozie, control și treburile casnice.

Și este foarte important să înțelegem rădăcina problemei. Pentru că te poți certa din cauza la o ceașcă nespălată, dar motivul poate fi lipsa de atenție.

Iată ce poți face pentru a vă îmbunătăți relația:

1. În primul rând, încearcă să-ți înțelegi partenerul

Pentru ca să fii înțeles, trebuie mai întâi de toate să încerci să înțelegi și tu. Când auziți un fel de plângere de la partenerul tău, o percepi ca pe un atac, o critică și nu-l auzi.

Încearcă să te pui în locul lui și să-i înțelegi gândurile și sentimentele.

2. Interesează-te de punctul de vedere al partenerului

Este dificil să înțelegi punctul de vedere al partenerului tău atunci când te simți criticat sau atacat. Dar trebuie să te interesezi de punctul de vedere al acestuia. Acest lucru îl va dezarma și va ușura tensiunea.

Poate că încă nu ești de acord cu el, dar întrebându-l despre sentimentele sale, vei stabili conversația pentru a rezolva problema.

3. Folosește empatia pentru a întări relațiile

Empatia este capacitatea de a înțelege sau de a simți ceea ce simte o altă persoană, capacitatea de a te pune în locul lor. Când răspunzi partenerului tău cu empatie, acesta vă adâncește conexiunea și creează un puternic sentiment de confort și încredere.

4. Exersează ascultarea activă

Aceasta înseamnă să asculți cu atenție și apoi să-i spui partenerului tău că ai înțeles, astfel încât să știi că ai înțeles corect. Nu judeca și nu te grăbi să dai sfaturi. Ideea este ca partenerul tău să simtă că l-ai auzit, că sentimentele lui sunt importante pentru tine.

5. Fii conștient de factorii declanșatori emoționali și învață să te descurci cu ele

Nu doar ceva te enervează. Poate fi ceea ce te face să-ți amintești vechile traume emoționale și să le retrăiești din nou – chiar și subconștient.

Cu toții intrăm în relații cu bagaje emoționale vechi – din copilărie, din relațiile din trecut, de la școală, din familie. Dar când știi ce ar putea provoca o anumită reacție în tine, atunci poți fi pregătit pentru aceasta și suprimă reacția ta nepotrivită.

De asemenea, îi poți spune partenerului tău: „Mă simt … dar cred că acest lucru se datorează faptului că acest subiect atinge ceva din trecutul meu și nu este legat de tine”. Această abordare îl va ajuta pe partenerul tău să înțeleagă că nu e cauza sentimentelor tale negative.

6. Învață să recunoști nevoile și emoțiile ascunse

Când partenerul tău este nefericit, se plânge sau te critică, există întotdeauna o nevoie sau o dorință ascunsă, o emoție neexprimată. Și aici trebuie să-ți dai seama. Doar fă o pauză, nu te grăbi să reacționezi, ci să te gândești la ce ar putea sta în spatele ei.

7. Rezolvă problemele înainte ca acestea să se transforme în ceva mai mult

Nu îngrămădi problemele, nu le amâna și nu crede că lucrurile mici nu contează. Obișnuiește să-ți împărtășești preocupările, chiar și cele mici, și îți va fi mai ușor să le împărtășești și pe cele mari.